ה'חוק ההיסטורי' שיעשה סוף לשכר השמן של הבכירים

    על פי החוק, הבכירים ירוויחו לא יותר מפי 44 ממה שמרוויח בעל השכר הנמוך בחברה. מקסימום שכר המאפשר הכרה בהוצאות לחישוב המס, שכר של עד פי- 44 משכרו של העובד המשתכר הכי פחות באותה חברה ותקרת שכר של מקסימום 2.5 מיליון ₪.
    איתי גדסי No Comments on ה'חוק ההיסטורי' שיעשה סוף לשכר השמן של הבכירים

    ועדת הכספים אישרה היום פה אחד את הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים במשק • לדברי יו"ר הועדה ח"כ משה גפני "מדובר בחוק היסטורי, לראשונה המדינה עושה צעד של ממש להגבלת שכר בכירים ולצמצום פערים"

    ח"כ משה גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    על פי החוק, הבכירים ירוויחו לא יותר מפי 44 ממה שמרוויח בעל השכר הנמוך בחברה. מקסימום שכר המאפשר הכרה בהוצאות לחישוב המס, שכר של עד פי- 44 משכרו של העובד המשתכר הכי פחות באותה חברה ותקרת שכר של מקסימום 2.5 מיליון ₪.
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים אישרה היום (רביעי)  פה אחד את הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים במשק, ולדברי יו"ר הועדה ח"כ משה גפני "מדובר בחוק היסטורי, לראשונה המדינה עושה צעד של ממש להגבלת שכר בכירים ולצמצום פערים", לדבריו, "הזמנים השתנו ומכאן ואילך נבחן כיצד להחיל את הגבלת השכר על כלל החברות הציבוריות במשק, לרבות חברות ריאליות".

    על פי החוק, הבכירים ירוויחו לא יותר מפי 44 ממה שמרוויח בעל השכר הנמוך בחברה. מקסימום שכר המאפשר הכרה בהוצאות לחישוב המס, שכר של עד פי- 44 משכרו של העובד המשתכר הכי פחות באותה חברה ותקרת שכר של מקסימום 2.5 מיליון ₪. מעבר לכך החברה תשלם מס מוגדל כבר מהשקל הראשון המשולם לאותו בכיר.

    גם באופוזיציה ברכו על כך, ח"כ מרב מיכאלי אמרה כי "זה תיקון היסטורי, צעד ראשון בריסון החזירות של מנהלים על חשבון עובדות ועובדים זוטרים ועל חשבון הציבור. חבל שהיה צריך חוק כדי להשיג הוגנות בסיסית כל כך, אבל לצערי הגענו למצב של אטימות של מנהלים שמשתכרים חצי מיליון שקל בחודש כשעובדות ועובדים שלהם משתכרים 4000 ש"ח. המאבק על הגבלת שכר הבכירים איננו "רק" מאבק על חלוקה שוויונית יותר של הכסף: הוא מסמן את תחילת מאבקה של החברה הישראלית בניסיון להחזיר לעצמה את עמדות הכוח, שאינן בהכרח תלויות בכסף".

    עוד הוסיפה כי "ההישג הזה הוא הישג של הציבור ושל נציגותיו ונציגיו שנאבקים כבר שנים על צדק חברתי ועל שוויון. צעד ראשון, בעל חשיבות עצומה, שהובילה האופוזיציה והאידיאולוגיה שלה במאבק ארוך שנים".

    גם ח"כ יונה בירך על העברתו של החוק ואמר כי "לאחר שנים בהם התאפשרו פערי שכר גבוהים ודוחות שכר מוגזמים, השכילה הממשלה, בשיתוף חברי כנסת מוועדת הכספים, לפעול להגבלת המשכורות שמשכו לעצמם מנהלי הגופים הפיננסיים מכספי הציבור".



    0 תגובות